• 8 października 2024

Separatory do wiadra - w czym pomagają?

Jeśli wydaje się Tobie, że mycie auto to banał i robisz to szybko oraz sprawnie, spójrz na swój lakier w świetle latarki lub w odbiciu słońca. Myjąc auto samodzielnie czy korzystając z myjni  automatycznej, narażamy powłokę naszego pojazdu na bardzo dużą krzywdę. Lśniący i gładki lakier nagle zmienia się w zniszczoną powłokę, która z każdym myciem wygląda coraz gorzej. Czy można się tego pozbyć i przed tym dalej uchronić? Jedynym sposobem jest bez wątpienia korekta lakieru, by poprawić wygląd obecnej powłoki. Jeśli zaś chcemy nie dopuścić do dalszego zarysowywania lakieru, można wybrać technikę stosunkową nową w Polsce, znaną w Anglii jako Grit Guard. Na czym to polega? Czym to jest? Co dzięki temu możemy uzyskać?

Czym jest Grit Guard?

Grit Guard z języka angielskiego, nie ma polskiego odpowiednika, jednak nawiązuje do urządzenia, z pomocą którego można myć auta, bez obawy, że lakier zostanie zarysowany przez niewłaściwe jego potraktowanie. Urządzeniem tym jest separator brudu do wiadra, czyli taki specjalny przedmiot, który umieszcza się na dnie wiaderka. Zbudowany jest on między innymi z sitka, jak również i specjalnych łopatek, które zapobiegają wirowaniu wody w trakcie moczenia myjki. Często takie separatory określa się mianem pułapek. Jedne wychwytują komary, muszki czy myszy, inne brud, jaki zbiera się z auta w trakcie mycia. Brud opada i dalej nie cofa się do czystej wody, co sprawia, że  zamoczona myjka nie ma w sobie niepotrzebnego piasku, które to właśnie jest głównym winowajcą wszelkich możliwych zarysowań. 

Jak działa separator do brudu? 

Separator do brudu wykorzystuje tutaj metodę mycia auta na dwa wiadra. Na czym więc to polega? Jedno służy do nabierania wody z detergentem na specjalną rękawicę z mikrofibry, drugie do wypłukiwania brudu z rękawicy. W przypadku tradycyjnego mycia bez separatora, woda służąca do wypłukiwania myjki już po chwili jest brudna i mętna, a w jej wnętrzu wirują same drobiny piasku, które niszczą właśnie lakier naszego samochodu. Każdy ruch wody sprawia, że wszystko, co znajduje się na dnie wiadra, wpada w wir, trafia na rękawicę, a dalej na auto. Separator przed tym właśnie chroni. Idealnie oddziela on brudną wodę od zgromadzonego na dnie błota, piasku i wszelkich innych zanieczyszczeń. Co więcej, takie urządzenie działa również jako tarka, która pozwala dokładnie oczyścić rękawice z wszelkich nieczystości, mogących powodować zarysowania. 

Wybór odpowiedniego separatora do wiadra

Rynek ma nam do zaoferowania różnorodne produkty. Kupując odpowiedni, najlepiej jest postawić na taki, który jest dostępny wraz z wiadrami, bo tylko wtedy mamy pewność, że będzie on dobrze dopasowany do średnicy i kształtu wiaderka. Wśród wielu propozycji, wartymi uwagi są takie marki, jak: Work Stuff, Shiny Garage, RRC, Good Stuff, Chemical Guys lub na przykład Meguiars. Dwa w zestawie, posiadają odpowiednie napisy - ,,mycie" i ,,płukanie". 

Przed przystąpieniem do mycia warto nanieść na powłokę auta specjalną pianę, która rozmiękcza piasek i błoto. Po spłukaniu, używanie rękawicy z pewnością znacząco ograniczy ilość brudu, jaka się na niej znajdzie. 

Więcej na https://sklep.motogo.pl/

Share :

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Może Cię zainteresować